Rask, M. (2001). Scanima A/S - Fra tilfældig til
succesfuld Web-strategi. I ITEK & Dansk Industri (red.),
e-Business
- En nødvendig omstilling af danske virksomheder. København: Dansk
Industri.
Resume:
Scanima A/S udvikler og producerer miksere, at der indgår i
procesanlæg til blanding af vand og pulver og de anvendes primært i
fødevareindustrien. Hjemmesidens formål er at styrke Scanima's
internationaliseringsproces gennem at udvikle eksisterende kunderelationer og
skabe nye kunderelationer. Det er faktisk gået godt. Hjemmesiden giver nye
kunder. Det personlige salg bliver styrket, men hjemmesiden er kun et supplement
til de traditionelle salgsværktøjer som telefonen, brevet og
produktdemonstrationen. Disse traditionelle værktøjer bliver i udstrakt grad
brugt sammen med hjemmesiden til en mere proaktiv form for markedsføring.
Ansigt-til-ansigt situationen er suppleret med hjemmesiden, som er den digitale
grænseflade til markedet. Udgiften er på omkring 10.000 kr. og har efter et
stykke tid givet ordrer på over en million gode danske kroner. Disse resultater
er ikke kommet fordi Scanima bevidst har ændret sin organisering. Hvilket der
nu arbejdes på. Anden generation af hjemmesiden er på vej.
| |

|