Home CV Contact

 

Ivang, R., Rask, M., & Christensen, E. A. (2002). E-markedspladser - Et springbræt for dansk eksport. Gylling: Samfundslitteratur.

E-markedspladser beskriver den nye digitale platform, hvor virksomheder kan købe og sælge varer. Og e-markedspladser kan bruges til at understøtte virksomheders internationaliseringsproces.
Danske virksomheder kunne i langt højere grad benytte internettet og e-markedspladser ved deres køb og salg. Dermed kunne de udnytte de oplagte muligheder for at udvide kundegrundlaget og på længere sigt øge virksomhedens indtjening.
Bogen rejser en række spørgsmål og problemstillinger, som man i virksomheden må tage stilling til, når man begiver sig i kast med at trænge ind på forskellige markeder.
Bogen er skrevet ud fra et ledelsesperspektiv og henvender sig primært til ledere med kommerciel såvel som teknisk baggrund, men bogen kan også læses af studerende, forskere og konsulenter. Forfatterne kommer med forslag til overvejelser, der skal gøres, og opbygger på den måde en forståelse, som kan hjælpe læseren med at navigere i de nye digitale muligheder. Læseren bliver dermed rustet til at tage skridtet fra teori til praksis: At anvende e-markedspladser og derigennem skabe strategiske fordele.

 

Anmeldelser og omtale
"Bogen kan med fordel læses og anvendes af læsere med teoretisk såvel som praktisk baggrund. Bogen giver ikke kun en klar forståelse af de udfordringer, som virksomheden møder, men forfatterne giver også læseren værktøjer, så de selv kan komme flere skridt længere i e-business processen."
Frans Høyer, Direktør, Dansk Skaldyrscenter

"For ledere af små og mellemstore virksomheder er bogen et godt værktøj, der giver et hurtigt overblik over de udfordringer, som virksomheden står over for. Bogen giver ikke kun overblik, men også input til, hvordan man kommer videre.
Jens Madsen, Direktør, EP Emballage APS

Asmussen, M. (2002, 16. December). Nationale e-markedspladser presset. ErhvervsBladet.
Efterhånden som danske virksomheder får øje på internationale e-markedspladsers potentiale som platform for eksportfremstød, så vil de rene nationale e-markedspladser tabe til de internationale, forudser ekspert.

Kontakt

Hvis du har kommentarer og spørgsmål kan du henvende dig direkte til:

  Reimer Ivang Morten Rask
E-mail: Reimer@ivang.dk mr@morten-rask.dk 
Hjemmeside: www.ivang.dk  www.morten-rask.dk 
Telefon: +45 2728 9006 +45 51807508

View Morten Rask's profile on LinkedIn

 © Morten Rask 1997-2011